FANDOM

La línia R16 (anteriorment Ca1) és un servei de ferrocarril regional entre Barcelona-Estació de França i Tortosa/Ulldecona, i operada per Renfe Operadora que circula a través de línies de ferrocarril de via d'ample ibèric d'Adif.

Des de Tortosa es pot agafar el servei de ferrocarril de la Línia 7 (Tortosa-València Nord).

Estacions i parades de la línia R16(*) Tortosa - Barcelona:
TORTOSA Campredó (1) L'Aldea-Amposta Camarles-Deltebre (1) L'Ampolla-Perelló-Deltebre L'Ametlla de Mar Vandellòs (1) Hospitalet de l'Infant
Mont-roig del Camp (1, 2) Cambrils Salou Parc atrac. Port Aventura(2) TARRAGONA Altafulla-Tamarit Torredembarra Sant Vicenç de Calders (El Vendrell)
BARCELONA (E. Sants) Barcelona (E. Passeig Gràcia) Barcelona (E. França)
(1) Estació tancada; (2) Baixador
(*) No cobreix les estacions de Calafell - Segur de Calafell - Cunit - Cubelles - Vilanova i la Geltrú - Sitges [Línia R2]

L'estació de Tortosa és un edifici rectangular de disseny clàssic. Té planta baixa i un pis cobert amb teula a 4 aigües i amida 43,5 m x 13 m (+ andana coberta d'uns 7,5 metres). L'estació té un total de tres andanes comunicades a través de passos de superfície.[1] Fins l'enderroc del 1980 encara existia el dipòsit de màquines de vapor, vora la Fàbrica de Pons.

A l'actual zona exterior del recinte ferroviari hi ha encara un antic dipòsit d'aigua.[2]

Deficiències de la línia Edit

  • El deficient estat de conservació durant anys de l'estació de Tortosa (estat de les façanes, coberta de andana lateral, etc). La darrera actuació important sobre l'edifici -abans de la que va tenir lloc el 2015- datava del 1992.
  • La manca de trens que cobreixin determinats horaris.
  • La sobreocupació dels vagons en època turística.
  • Els intervals d'espera dels combois quan cedeixen el pas a altres trens entre l'estació de Vandellòs (fora de servei) i l'Hospitalet de l'Infant i entre Tarragona i el parc d'atraccions de Port Aventura.
  • Les afectacions d'obres i incidents a la línia (obres a Barcelona, talls diversos, inundacions de la via a Salou, els trams amb limitacions temporals de velocitat -LTV-, etc).
  • L'excessiu volum de servei donat al baixador del parc d'atraccions de Port Aventura.
  • La falta d'una parada de l'Euromed a l'estació de l'Aldea-Tortosa-Amposta (cal recordar que la construcció del Corredor del Mediterrani va suposar l'abandonament del tram Tortosa-Vinallop-Santa Bàrbara).

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. L'any 2015 va suprimir-se el pas inferior existent entre andanes. També van realitzar-se treballs de recreixement al llarg de 205 metres per facilitar un accés més segur i còmode als trens i el canvi dels punts de llum del recinte, entre altres. A més el gener de 2016 s'estava pintant l'exterior de l'edifici de l'estació.
  2. El dipòsit d'aigua va quedar fora del recinte ferroviari l'any 2011 quan l'Ajuntament de Tortosa va adequar un pas peatonal entre els carrer Ronda dels Docks i el de Francesc Vicent Garcia (10 x 80m).

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori