FANDOM

La Voz del Bajo Ebro, posteriorment, La Veu del Baix Ebre, va ser un setmanari aparegut el 23 de juliol de 1957 sota la direcció de José Tarragó Salvadó († 24/VIII/1957) a qui el va substituir Juan Gamundi Sanz.[1]

El seu antecessor inmediat va ser Bajo Ebro (1955-1957). Tots dos van constituir l'únic mitjà autoritzat durant la dictadura franquista i suposaven la recuperació de la tradició informativa de la ciutat de Tortosa, en què convivien fins a quatre diaris abans de la Guerra Civil Espanyola, la qual va trencar la rica història i tradició informativa a cavall del final del segle XIX i el començament del XX.

En el número 1.310 de 10 de desembre de 1982 la publicació va passar a anomenar-se La Veu del Baix Ebre utilitzant tant el castellà com el català.

La capçalera va deixar d'existir l'última setmana d'octubre de 2001, per donar pas a La Veu de l'Ebre, després d'haver-se publicat setmanalment durant 44 anys.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Fins l'11 de febrer de 1966. Els següents directors van ser Vicente Sanmartín Peralta (1966), David Català Franquet (1967), Francisco Climent Ferré († 14/07/2010, als 95 anys) el 1974, Lluís Mestre Rexach (1976) fins el 1983, i Joaquim Rambla i Manzano.