Fandom

Ilercavònia

Les Cases d'Alcanar

2.235pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Les Cases d'Alcanar és un poble costaner del municipi d'Alcanar. També se l'ha volgut anomenar les Cases de Mar, i en els seus inicis va ser anomenat la Punta de Benifallim. Està situat a 4 km del cap de municipi.

La pesca és la principal activitat econòmica: uns 125 pescadors i unes 30 embarcacions que capturen de 15 a 20 tones de llagostins cada temporada, i una quantitat similar d'altres espècies (llenguados, molls, sépies). L'altrea font econòmica és la generada pel turisme.

Història Edit

La carta de poblament, amb el nom de la Punta de Benifallim, fou atorgada el 1251 pel monestir de Sant Cugat del Vallès. El 1740 Felip V (avançant-se als posteriors projectes de Carles III sobre Sant Carles de la Ràpita) atorgà el permís i els terrenys per a bastir-hi una gran població que havia d'anomenar-se Villa (o Ciudad) de San Felipe, planejada per Juan Caballero, sergent major de Tortosa; l'empresa, però, no prosperà. Fins a la Guerra del Francès hi va haver una torre fortificada (torre de Sant Pere), amb guarnició, destruïda per les forces angleses.

L'església parroquial de Sant Pere és del 1865.

Llocs d'interès Edit

  • Port marítim de les Cases. Disposa d'una dàrsena pesquera i d'una dàrsena esportiva amb 181 amarradors.
  • Platges.

Vegeu també Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori