FANDOM

Lluís Martínez i Sistach (Barcelona, 29/4/1937) és un bisbe i cardenal català.

Va estudiar el batxillerat als Germans Maristes i seguidament va ingressar al Seminari Major de la seua ciutat. Va estudiar la carrera de mestre a l'Escola Normal (1956-1959). Va ser ordenat sacerdot a Cornellà de Llobregat (17 de setembre de 1961). Seguidament, va estudiar a la Pontificia Università Lateranense de Roma, per la qual es doctorà en drets civil i canònic mitjançant la tesi "El dret d'associació a l'Església" (1967).

Va ser coadjutor de la parròquia de Sant Pere de Gavà (1963-1967). Va ser fou notari del tribunal eclesiàstic de Barcelona (1967-1973). Va desenvolupar la seua activitat pastoral a les parròquies de la Mare de Déu de Montserrat i la de Santa Isabel d'Aragó de la ciutat. Va actuar de sots-secretari de la Conferència Episcopal Tarraconense (1971-1977). Va ser vicari episcopal i després vicari general de l'arxidiòcesi de Barcelona (1978-1987). Des de 1975 era professor de dret canònic de la Facultat de Teologia de Catalunya i el 1987 va ser elegit president de l'Associació Espanyola de Canonistes.

El 1987 va ser consagrat bisbe titular d'Aliezira i auxiliar de Barcelona. El 1991 va ser nomenat bisbe de Tortosa i el 1997 el van traslladar a la seu metropolitana i primada de Tarragona. El 2004 va ser nomenat arquebisbe de Barcelona.

El 24 de novembre de 2007 el papa Benet XVI va crear-lo cardenal del títol de San Sebastiano alle Catacombe. El juny de 2008 va ser nomenat membre del Tribunal Suprem de la Signatura Apostòlica i del Consell Pontifici per als Laics.

L'any 2013 el Govern li va concedir la Medalla d'Or de la Generalitat de Catalunya.[1]

Notes i referències Edit

  1. Decret 147/2013, de 2 d'abril, pel qual s'atorga la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya a l’Eminentíssim i Reverendíssim Doctor Lluís cardenal Martínez Sistach, arquebisbe de Barcelona (DOGC 6.348 de 04/04/2013).

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori