FANDOM

Lo Pimpoll és una pinassa (Pinus nigra) situada al Coll de Miralles (Forest CUP 5), al terme municipal d'Arnes.

  • Número d’identificació: 22.01.02.
  • Quadrícula UTM: BF 7125.

La seua edat supera els 500 anys. Té 31 metres d'alçària i el perímetre del seu canó és d'uns 3,20 metres. Està situat dins de la forest número 5 del catàleg d'utilitat pública (CUP) El Port.

Per veure'l cal enfilar a través de la pista forestal d'Horta de Sant Joan cap a l'àrea recreativa de la Franqueta i Mas de Quiquet i, pel ramal, cap a la forest El Port d'Arnes fins el Coll de Miralles. D'aquí, d'este joliu Coll, surt el senderó de l'Escaleta Vella (anomenat així per la configuració del senderó) cap a Terranyes i a uns vuit o deu minuts trobem el magnífic Pimpoll.

Va ser declarat arbre monumental l'any 1990[1] convertint-se en un dels primers de la Terra Alta.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Ordre de 8 de febrer de 1990, per la qual es declaren arbres i arbredes monumentals i es dóna publicitat a l'inventari dels arbres i les arbredes declarats d'interès comarcal i local (DOGC núm. 1.262 de 02/03/1990).

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori