FANDOM

Lo Sirgador és el nom d'un llagut turístic (matrícula 6ª-TA-1-6-14 / CHE-12711-M) presentat l'any 2010 i impulsat per la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya amb la finalitat de dinamitzar la navegació fluvial al riu Ebre.

L'any 2012 amb la dissolució del consorci creat per tirar endavant el Pla de dinamització del Turisme a les Terres de l'Ebre el llaüt va ser cedit al Consell Comarcal del Baix Ebre. Des d'aleshores l'embarcació no va tornar a funcionar per manca de permisos. L'any 2016 va cedir-se l'usdefruit a l'Ajuntament de Tortosa i l'estiu del mateix any tornava a navegar.

Té una eslora de 15 metres, 3,80 m de mànega, un puntal de construcció d'1,40 m i pot navegar amb un calat de 50 cm de profunditat.[1] Disposa de 53 places i ofereix diferents recorreguts entre Amposta i Miravet que enllacen amb altres actius turístics, com ara la Via verda del ferrocarril del Val de Zafán, l'Assut de Xerta, els cellers modernistes de Cèsar Martinell de la Terra Alta i els espais de la Batalla de l'Ebre.

Des del 2011 la nau té una embarcació bessona, també a motor: el llagut Lo Roget (matrícula 6ª-TA-1-2-11)[2] que navega entre Miravet i Ascó. Anterior a aquestes dos iniciatives és el llaüt turístic Benifallet (8ª-TA-3-2-03).

Vegeu també Edit

Note i referències Edit

  1. Construït a Sant Carles de la Ràpita el llagut Lo Sirgador està fet amb polièster reforçat de fibra de vidre, tot i que a l'interior s'hi va utilitzar fusta. Malgrat que el llagut incorpora una vela aquesta només té finalitat ornamental, ja que l'embarcació s'impulsa per dos motors de 90 cavalls de potència amb una velocitat màxima de 9 nusos.
  2. Esta embarcació promoguda per l'Ajuntament d'Ascó (75%) i la Generalitat de Catalunya (25%) va tenir un cost d'uns 190.000 Euros. Va entrar en servei l'estiu de 2012.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori