FANDOM

Manuel Carrozas Borrallo (Valverde de Mérida, Badajoz, c.1904 – Tarragona, 16/11/1939) va ser un anarquista i comissari polític.

Fill d'un antic sergent de la Guàrdia Civil era escrivent del jutjat municipal i de jove marxà a Barcelona -1931- on va casar-se amb Felisa Alcón Manzano. Allí va treballar a la construcció si bé el 1936 feia d'escrivent de la fàbrica de cerveses Damm.

A darreries de juliol de 1936 va ser enviat per la FAI a Tortosa amb un grup d'homes i dones –entre ells el seu germà Antonio- i que es van conèixer amb el sobrenom de "La Específica".

Participaria en els Fets de maig de 1937[1] de la capital de l'Ebre i arran de l'entrada de les forces del govern va fugir, segons sembla a Vall-de-roures primer, a Barcelona després i finalment a Sallent.

Cridat a files va ser detingut per desertor. S'escapolí durant la retirada marxant a França. Va decidir retornar a Espanya per Irun i en ser denunciat va ser empresonat a Sant Sebastià el 25 de febrer de 1939. Traslladat a la presó de Tortosa primer i a la de Tarragona després va ser afusellat el novembre de 1939.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. I pels quals va ser condemnat i posteriorment indultat.

Bibliografia:

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori