FANDOM

El Museu de les Terres de l'Ebre -fins el desembre de 2011 Museu del Montsià- és un museu situat a les antigues escoles públiques Miquel Granell -1912- d'Amposta.

Va constituïr-se l'any 1983 i des del 1993 és gestionat pel Consorci del Museu Comarcal (Consell Comarcal del Montsià i Ajuntament d'Amposta). Segons resolució del 17 de gener de 1996 del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya publicada al DOGC número 2.161 de 29/01/1996 el Museu del Montsià quedà inscrit en el Registre de Museus de Catalunya amb la categoria de museu comarcal.

El centre té el seu origen en l'antic museu municipal, creat el 1956 a partir de les troballes arqueològiques de Francesc Esteve i Gàlvez i els seus col·laboradors. Disposa de col·leccions d'arqueologia,[1] d'etnografia (sala de l'arròs) i medi natural amb materials provinents del Montsià, del Baix Ebre i de comarques veïnes.

El març de 2004 el Museu Comarcal del Montsià va reobrir les seus instal·lacions triplicant l'espai disponible: uns 3.000 metres quadrats.

Des del 1985 el museu editava un butlletí, l'Informatiu del Museu del Montsià. L'abril de 2013 va ser rellevat per un butlletí digital.

Vegeu també Edit

Notes i referènciesEdit

  1. Entre els seus fons hi ha restes procedents dels poblats ilercavons de la Ferradura i el Castell d'Ulldecona, la Moleta del Remei d'Alcanar, i el Castell d'Amposta, entre d'altres. A la sala d'enterraments del museu hi ha representades les necròpolis del Mas de Mussol (l'Aldea), Mianes (Santa Bàrbara-Tortosa) i l'Oriola (Amposta). Hi ha també objectes d'origen romà i se custodia el Tresor de Masdenverge que consta de més d'un centenar de dírhams de plata. L'any 2016 amb la incorporació de dos donacions particulars la seua col·lecció numismàtica va superar les 750 peces. Més de la meitat són romanes i un 25% medievals.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori