FANDOM

El Museu de la Vida a la Plana és una col·lecció museogràfica gestionada per l'Ajuntament de Santa Bàrbara i el Museu de les Terres de l'Ebre. Va inaugurar-se el juliol de 2011.

El Centre d'Interpretació s'ubica a la masada de Martí, una de les masades més antigues de la localitat que va ser remodelada entre els anys 2010 i el 2011. El seu contingut expositiu mostra, en l'espai que ocupava el molí d'oli de la masada i com s’ha colonitzat i explotat la Plana del Montsià a partir del segle XVIII.

Els visitants poden recórrer set àmbits temàtics que expliquen amb objectes, textos, fotografies, esquemes i un arbre genealògic la colonització agrícola de la Plana; els orígens i l’evolució de la població de Santa Bàrbara a partir de les primeres masades i ravals aïllats; les característiques arquitectòniques i la història familiar de la masada de Martí, des del 1715 fins a l'actualitat; el cultiu tradicional de l'olivera; la producció tradicional d'oli d'oliva, el seu ús i comercialització i, finalment, l'evolució recent de l'explotació agrícola de la Plana.

De l'antic molí d'oli de la masada queden integrats dins l'exposició les moles i alguns dels elements de la premsa de giny: el caragol, la lliura i la torre del contrafort de la biga.

El Centre d'Interpretació de la Vida a la Plana es completa amb la Col·lecció d'Història Natural de Josep Antoni Valls, on es pot visitar una col·lecció amb dos seccions: la mineralògica i la paleontològica. El Centre acull també una agrobotiga, i una sala d'exposicions temporals que actua també de sala d'actes.

Vegeu també Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori