FANDOM

L'orde de Sant Jordi d'Alfama va ser un orde militar fundat per Pere el Catòlic el 1201 i aprovat pel papa Gregori XI el 1373. Fou posat sota el patrocini de sant Jordi i la regla de sant Agustí, en temps del mestre Guillem Castelló.

Va rebre aquest nom atès que el rei havia donat el desert d'Alfama a Joan d'Almenara i a Martí Vidal perquè hi edifiquessen un hospital, convent, casa d'oració i misericòrdia a honra de Déu i sant Jordi per lloar-los i servir de fre a les invasions marítimes. Creà unes ordinacions de 30 capítols. Els primers cavallers edificaren un castell per a la defensa de la marina (castell de Sant Jordi d'Alfama).

Els reis li donaren béns a València, on fou creat un priorat, les Balears i Sardenya. En temps de Martí I, Francesc Ripollès, darrer mestre, renuncià a mans de Benet XIII i fou incorporat el 1400 a l'orde de Montesa, que passà a dir-se de Santa Maria de Montesa i Sant Jordi d'Alfama. El seu distintiu fou la creu vermella de Sant Jordi. Restà el priorat de Sant Jordi d'Alfama i el de Sant Julià de València.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori