FANDOM

Pablo Ruiz Picasso (Màlaga, 25/10/1881 - Mogins, França, 08/04/1973), més conegut pel nom artístic de Pablo Picasso, va ser un pintor i escultor.

Se'l condidera un dels majors pintors del segle XX i és conegut sobretot perquè va fundar el cubisme juntament amb el francès Georges Braque (1882-1963).

Amb setze anys, l'estiu de 1898, malalt, va traslladar-se Horta, el poble del seu amic Manuel Pallarès i Grau (1876-1974), fins febrer de 1899. Tres anys després del seu pas per Gósol (Berguedà) i onze anys després de la primera visita va tornar-hi per segona vegada (maig-agost de 1909) pintant natures mortes i retrats. També va fer sis grans paisatges, entre ells El embalse (Horta de Sant Joan) (MOMA; NYC); La fábrica (l'Ermitage, Sant Petersburg) i Casas en la colina (Horta de Sant Joan) (Neue Nationalgalerie; Berlín).

« "Tot el que sé, ho he après a Horta." / "Todo lo que sé, lo aprendí en Horta." »

—Cèlebre frase atribuïda a l'artista.

A Horta hi ha el Centre Picasso d'Horta, una entitat privada ubicada a l'antic hospital renaixentista, que l'any 1992 va obrir-se al públic, i que homenatja el pintor i mostra els lligams entre ell i el poble.[1]

Notes i referències Edit

  1. Per altra banda cal anotar que Claude Ruiz-Picasso, fill del pintor, va visitar Horta en dues ocasions: el 1983 i el 3 d'octubre de 2015.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori