FANDOM

El pantà de Riba-roja és una presa que pertany al riu Ebre, localitzada al municipi de Riba-roja d'Ebre a la comarca de la Ribera d'Ebre. Va ser construïda entre 1962 i 1969.

El riu Ebre passa encaixonat entre plataformes tabulars calcàries que han facilitat la construcció del pantà (l'embassament és aigues amunt de la vila), de 38 km de llargada i una superfície de 2.152 ha, que arriba fins a l'aiguabarreig amb el Segre, amb una capacitat de 210 milions de m³. La Central hidroelèctrica produeix de 800 a 1.000 milions de kWh.

L'espai comprèn els costers calcari-margosos de les serres de Berrús, i la Serra de la Fatarella al seu entorn. L'aiguabarreig dels rius Matarranya i Ebre presenta valors paisatgístics notables. La seva cua també presenta un interès particular per la diversitat de formes que ofereix. Els espectaculars congostos oberts sobre els materials tous pel Matarranya i l'Ebre contribueixen a remarcar l'espectacularitat paisatgística d'aquest espai.

S'estèn des de Riba-roja d'Ebre fins a Mequinensa, sent una de les zones verges i insòlites de l'interior de Catalunya. Un entorn natural de gran bellesa on, la pesca d'oci forma part de l'activitat al costat de les activitats nàutiques. Navegar al seu ritme i en total llibertat amb una extensió de més de 50 Km.

És una zona excepcional de pesca, rica i abundant tant en quantitat com en varietat d'espècies. Ideal per als aficionats a aquest esport. Existeixen varietats autòctones com l'anguila, el llop o gat, la perca, la carpa i la tenca. Com a espècies introduïdes apareixen principalment la perca americana o black-bass i el silur, aquesta darrera de gran acceptació pels afeccionats tant per la seva abundància com per la seva grandària.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori