FANDOM

Disambig Este article tracta sobre la zona protegida que hi ha al massís del Port. Per a altres significats, vegeu «Massís del Port».

El Parc natural dels Ports (també anomenats ports de Tortosa-Beseit, o simplement el Port) són una zona protegida del massís muntanyós que li dóna nom situat a cavall de Catalunya, l'Aragó i el País Valencià, que constitueix el punt de trobada de la Serralada Prelitoral Catalana amb el Sistema Ibèric. La seua màxima altitud és el mont Caro, de 1.442 metres d'altitud, que és alhora la màxima cota de la província de Tarragona.

El Parc té la seu administrativa a la localitat de Roquetes. Des del 2011 edita un butlletí informatiu que porta per nom Cingles.

Protecció Edit

Parc Natural dels Ports i Reserva Natural Parcial de les fagedes dels Ports Edit

La part territorialment catalana del massís va ser protegida pel Decret 160/2001 de 12 de juny de la Generalitat de Catalunya (DOGC número 3414 de 21/06/2001), mitjançant el qual es declarava la creació del Parc Natural dels Ports i de la reserva natural parcial de les fagedes dels Ports. El parc natural català té una superfície de 35.110 ha (unes 16.000 són de la Reserva Nacional de Caça), repartides entre el termes municipals següents:

La seua extensió el converteix en un dels parcs natural més grans de Catalunya sent el segon amb que compten les Terres de l'Ebre després del Parc Natural del Delta de l'Ebre.

Se'n preveu la seua futura ampliació el 2017 amb la inclusió de la Serra de Pàndols i de Cavalls.

Parc Natural de la Tinença de Benifassà Edit

La part territorialment valenciana, amb unes 5.000 ha protegides, rep el nom de Parc Natural de la Tinença de Benifassà i va ser-ne declarat pel Decret 70/2006 de 19 de maig de la Generalitat Valenciana. S'extèn pels municipis de:

La remarcable biodiversitat biològica del parc bé donada per la presència d'espècies animals singulars (cabra hispànica, aus rapinyaires, teixons, gat mesquer, etc) i comunitats vegetals (pi roig, fagedes, rouredes i carrascars, etc) de caràcter endèmic.

Futur Parc Natural dels Ports de Beseit Edit

La vessant del Matarranya dels Ports de Beseit va ser proposada com a Parc Natural per part del Govern d'Aragó el 5 de juny de 2012.

Cal anotar que Terol és, juntament amb Valladolid, l'única província que no compta amb un espai protegit sota la figura d'un Parc Natural.

Vegeu també Edit

Bibliografia disponible Edit

  • Plantes del Port, I. Equisets i falagueres. Arbres i arbustos. Arbres monumentals. Diversos autors. Grup de Recerca Científica "Terres de l'Ebre" (2008). Imp. Serra Indústria Gràfica SL (Ulldecona). ISBN-13: 978-84-612-2892-8.
  • Plantes del Port, II. Mates i plantes herbàcies angiospermes dicotiledònies. Diversos autors. Grup de Recerca Científica "Terres de l'Ebre" (2009). Imp. Serra Indústria Gràfica SL (Ulldecona). ISBN-13: 978-84-613-1250-4.
  • Plantes del Port, III. Plantes herbàcies angiospermes monocotiledònies. Arbres singulars. Diversos autors. Grup de Recerca Científica "Terres de l'Ebre" (2010). Imp. Serra Indústria Gràfica SL (Ulldecona). ISBN-13: 978-84-613-9177-6.
  • Aus del Port. Juan Antonio Muyas Bercet. Edita: Grup de Recerca Científica "Terres de l'Ebre". Serra Indústria Gràfica, SL (Ulldecona); ISBN: 978-84-616-9115-9.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori