FANDOM

Pepet i Marieta és un grup format per músics[1] de banda i banda del riu Sénia.

Creat el 1999 en les seus lletres podem trobar crítiques a la Seguretat Social, al preu de la vida o al de l'habitatge, reivindicacions a la cultura i a la comarca del Sénia o cançons contra el transvasament de l'Ebre, entre altres.

Durant la seua trajectòria han participat en diverses edicions de l'Aplec dels Ports, l'Aplec del Sénia, El Rebrot, el Senglar Rock o l'Acampada Jove.

Història Edit

El 1999 participen al concurs de Rock d'Ulldecona, on es classifiquen en segon lloc. L'any 2002 enregistren la seua primera maqueta 4 xispis i una canyeta i queden finalistes al Gamarock a més del tercer premi al Certament de Cantautors de Viladecans. L'any 2003 es consoliden guanyant l'Ebremusik i l'Engaxa't. L'any següent -2004- fan el salt definitiu publicant lo seu primer disc Sempre hi ha un pedaç pa un descosit, disc que comença a sonar en força arreu del territori. Aquell mateix any també guanyen el premi popular a la Fira de Música al carrer de Vilaseca.

L'any 2005 col·laboren al documental Sin Piedras composant la banda sonora. El 2006 és l'any de la publicació del seu segon treball discogràfic, Xalera i el 2008 publiquen el disc La Pelu, pot ser el seu treball més ètnic.

Al 2010 publiquen Qui no plora no mama, el que, fins ara, està catalogat com el seu disc més potent. L'estiu de 2014, el grup treu a la llum el seu millor èxit, "Corre l'estiu", la cançó estival de TV3 i Catalunya Ràdio; i el 2017 presenten la Revolució dels Somnis a Barcelona.

DiscografiaEdit

ÀlbumsEdit

  • La Revolució dels Somnis (Música Global, 2017).
  • La sal de la vida. La Produktiva, 2015
  • Lo món d'un mos. Mésdemil, 2013
  • Manudu Paligru. La Produktiva, 2011
  • Qui no plora no mama! La Produktiva, 2010
  • La Pelu. Edicions Singulars, 2008
  • Xalera. Discmedi, 2006
  • Sempre hi ha un pedaç pa un descosit. Edicions Singulars, 2004
  • Sin piedras BSO. BSO del documental Sin Piedras, 2005
  • 4 xispis i una canyeta. Maqueta, 2002

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Josep Bordes, Xavi Riba, Camil Burato, Carlos Manzanares, Luis Manuel Villegas (bateria), Ignasi Palau i Jaume Torné. Han estat membres del grup: el trompetista Paco Albiol († VI/2015), Jordi Sanç i Dani Tejedorde.

Enllaços externsEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori