FANDOM

Plataforma Trens Dignes

Logotip de la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre.

La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre és un moviment ciutadà que reclama la millora dels serveis ferroviaris del Baix Ebre-Montsià i de la Ribera d'Ebre.

El 24 de març de 2013 va realitzar un primer acte reinvindicatiu a l'Aldea i el 30 de març, el 6 d'abril i l'11 de maig de 2014 actes "No paguem" en protesta pels elevats preus del servei. El 12 de novembre de 2016 fruit de les seues reivindicacions va aconseguir l'aturada de l'Euromed a l'estació de l'Aldea, tot i que de manera provisional, però amb un cost per a la Generalitat d'1,6 milions d'EUR, que permet als usuaris ebrencs gaudir d'un preu de regional si van a Barcelona i, des del 5 de febrer de 2017, també si van a Tarragona.

Entre els seus portaveus hi ha Montse Castellà i Josep Casadó (CCOO).

L'antecedent històric d'aquest moviment són les mobilitzacions multitudinàries que van tenir lloc a Tortosa l'any 1985.

« El 8 de mayo de 1867 llegó por primera vez el ferrocarril a esta estación. Al evocar esta efeméride, el Consejo Municipal y la ciudad de Tortosa, rinden tributo de homenaje a todos aquellos que con esfuerzo hicieron posible esta obra signo de mayor progreso y vínculo de unión entre pueblos y culturas. »

— Celebració centenari de l'arribada del ferrocarril; maig de 1967.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  • Condemnat a Rodalies; paròdia del popular programa d’humor Polònia, de TVC, emesa l'1 de desembre de 2016 (00:01:08)

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori