FANDOM

El Poblenou del Delta.jpg

El Poblenou del Delta vist des de l'Encanyissada

El Poblenou del Delta o Poble Nou del Delta és una localitat del municipi d'Amposta, situada entre arrossars al delta de l'Ebre. L'any 2007 comptava amb 165 habitants.

El poble situat entre les llacunes de L'Encanyissada i de La Tancada està format per un centener d'habitatges unifamiliars, amb carrers ajardinats i equipaments, com l'església, situats al voltant d'una plaça.

El nucli acull diversos restaurants i establiments turístics.

Història Edit

Les referències més antigues de la zona són del segle XVI i parlen sobre la pesca, l'aprofitament de la sosa i sobre les pastures dels ramats que, des de les muntanyes, baixaven pels lligallos a hivernar-hi.

El Poblenou es va denominar a tots els efectes Villafranco del Delta. L'entitat fou creada pel Instituto Nacional de Colonización l'any 1955 amb l'objectiu de formar una residència per als agricultors que treballaven els arrossars de tota aquella àrea que ocupava part dels termes municipals de Sant Carles de la Ràpita i d'Amposta.

El 1952 es van iniciar les instal·lacions d'una xarxa de desguassos i camins, aixi com dels edificis, que havien de ser enllestits el 1957. Una cop sanejada la zona, fou distribuïda entre 97 famílies de colons i va ser batejada amb el nom de Villafranco del Delta, nom que continua essent oficial a dia d'avui malgrat que la Generalitat i d'altres organismes emprin per referir-s'hi, ja des de la transició democràtica, el nom del Poblenou del Delta.

El 12 d’abril de 1957 un decret constituïa el poble com a una entitat menor pertanyent a Sant Carles de la Ràpita. Actualment depèn de l'Ajuntament d'Amposta.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori