FANDOM

El polígon industrial Baix Ebre[1] va ser el primer polígon industrial creat al municipi de Tortosa. Se troba situat al costat del poble de Campredó, vora l'autovia de Tortosa a l'Aldea i va ser impulsat pel règim franquista (1972-1975).[2] Posteriorment, durant els anys 90 (s. XX) va ser ampliat, cap al nord (a l'altre costat de l'autovia), amb la intenció inicial d'instal·lar-hi una planta de l'empresa d'extractes medicinals Euromed (grup Madaus) que no va reeixir.

En l'actualitat en ell s'hi localitzen importants empreses entre les que destaquen en un primer grup:

  • YKK España SA (establerta el 1976), a l'Avinguda del Japó,
  • Colores Cerámicos de Tortosa SA,
  • Industrias Rehau SA,
  • Ercros (antiga Polialco),
  • Olisefi SA,
  • Agrofruit Export SA, una plataforma logística de Miquel Alimentació[3] Grup SA; i

en un segon grup: la Industrial Pastelera Casanova SA, COTRAT SCCL (cooperativa de transports), Daicolorchem EU SA (antiga INTORSA), el laboratori farmacèutic BAMA-GEVE (centre de fabricació i magatzem de distribució),[4] Ferran Ferrer SL (tèxtil), l'empresa mixta Escorxador de Tortosa,[5] Inyectometal SA, Frigorífics Lluís SA i Distribucions J. Albacar, Ballestas Curto, i la centenària Impremta Querol SL; i en un tercer grup tot un seguit d'empreses de serveis i de producció de mida més reduïda. L'empresa Ous Roig hi té també una planta de pinsos.

Fora del polígon se porten a terme activitats extractives d'àrids força importants. Modernament s'ha construït entre els termes de l'Aldea i Tortosa el Polígon Industrial Catalunya Sud, cridat a ser el motor econòmic de les Terres de l'Ebre.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. El Polígon industrial Baix Ebre disposa d'una sirena d'avís de risc químic de la xarxa d'alarmes del Pla d'Emergència Exterior del Sector Químic de Catalunya (Plaseqcat). L'avís d'alarma consta de tres senyals d'un minut de durada separats per silencis de cinc segons. En cas d'activació cal confinar-se a l'edifici més proper i tancar-se fins a la finalització de l'avís.
  2. Plànol parcial del polígon Baix Ebre.
  3. El juliol de 2015 s'anunciava un preacord de compra d'aquesta empresa gironina per part del grup d'alimentació xinès Bright Food.
  4. Amb 4 naus amb 1.600 m2. Des de l'any 2003 és filial de la multinacional italiana ALFA WASSERMANN.
  5. Aquesta empresa està participada en aproximadament un 90% per l'Ajuntament de Tortosa. Va començar a funcionar el 19 de novembre de 1997.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori