FANDOM

La Policia Local de Tortosa és un cos de seguretat que depèn de l'Ajuntament de Tortosa.

Al capdavant hi té un Inspector en cap.

Història Edit

La seua història se remunta a dates anteriors al 1880.[1] Durant l'alcaldia de Joaquim Bau la Guàrdia municipal o policia urbana –com se la coneixia- estava formada per menys de 20 membres. Passats uns anys, durant la República, se dotava de nou uniforme.[2]

Després de la Guerra Civil Espanyola i amb la construcció de la nova seu de l'Ajuntament de Tortosa a la plaça d'Espanya (1954) va ocupar diversos emplaçaments als baixos de l'edifici. Les darreres dependències van estrenar-se el 1994.[3]

Cal recordar que fins a les segregacions del període 1977-1983 el terme municipal incloïa les localitats de Tortosa, l'Aldea, Bítem, Camarles, Campredó, la Cava, Jesús, Jesús i Maria, els Muntells, els Reguers, Sant Jaume d'Enveja i Vinallop i superava els 500 quilòmetres quadrats. Encara avui Tortosa és un dels set municipis més extensos de Catalunya, amb més de 200 quilòmetres quadrats.

Actualment Edit

Des del juny de 2008 la PLT compta amb instal·lacions pròpies,[4] situades a les naus històriques de la Cooperativa de Santiago, a Remolins.

A primers de 2011 la seua plantilla estava formada per 1 inspector, 2 sotsinspectors, 1 sergent, 6 caporals i 52 agents, que sumaven un total de 62 membres. L'any 2013 se quantificava en 60 agents i a data de juliol de 2013 disposava d’un parc mòbil format per nou vehicles.

La Policia Local de Tortosa s'estructura en Policia de Proximitat, les patrulles d'escamots i la Unitat Operativa de Suport (USO; 1/12/2010). També disposa d’una Unitat Canina[5] (2008).

Durant el 2012 va realitzar 5.459 actuacions (5.280 l'any 2011) en matèria de seguretat ciudadana, 814 atestats i 148 detencions. En l'àmbit de trànsit però es van reduir un 13%, passant de 5.430 actuacions a 4.726, amb menys denúncies per infraccions viàries, en un exercici on va constatar-se un menor moviment de vehicles. Van imposar-se 6.186 denúncies (9.544 el 2011).

Pel que fa a policia administrativa, el 2012 va fer 7.423 actuacions, una xifra molt similar a la d'anys anteriors. Dins d'aquesta xifra figuren les 1.479 actes realitzades, de les quals destaquen 445 per inspeccions a locals, 31 per absentisme escolar, 69 per tancaments d'habitatges, 9 per alteració de l'ordre públic o 225 relacionades amb el trànsit.

En conjunt, durant 2012, la Policia Local de Tortosa va fer un total de 18.507 actuacions que suposen un 4,8% menys que l'any 2011.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. La Verdad de 12/09/1880, (pàgina 3): Por haber desobedecido al Alcalde del Barrio de Remolinos y resistido á la Guardia municipal, sacando una pistola de dos cañones cargada, fué puesto en buen recaudo la tarde del 8 un gitano llamado Juan Giménez (a) Juanillo.
  2. Correo de Tortosa de 13/07/1931.
  3. Full Municipal d'Informació, núm.2 (novembre de 1994).
  4. Amb una superfície total de 1.445 m2, repartits en dues plantes i dos aparcaments. La comissaria està dividida en quatre espais de treball: l'àrea d'atenció i operativa, l'àrea administrativa, l'àrea d'inici i fi de servei, i l'àrea de descans i magatzems.
  5. Arco és el primer gos de la unitat canina. És un pastor belga preparat per a la defensa personal, la localització d'estupefaents i la recerca de desapareguts.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori