FANDOM

El pont de Sant Jaume-Deltebre (conegut també com lo Passador) és el darrer pont que salva el riu Ebre abans de la desembocadura i uneix els municipis de Sant Jaume d'Enveja i de Deltebre.

L'any 2006 els enginyers Diego Cobo i Jiri Strasky van guanyar el concurs d'idees del pont. La seua construcció es va iniciar l'any 2008 i va finalitzar l'any 2010. Amb una inversió de 17,9 milions d'Euros va obrir-se al trànsit el dijous 30 de setembre -2010- dia en que va ser inaugurat pel president de la Generalitat, José Montilla, acompanyat del conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.

Té una longitud de 250 metres i 19,3 metres d'amplada. Una de les particularitats és que la seua plataforma està dividida en dos parts diferenciades: en un costat, la calçada destinada a la circulació de vehicles i a l'altre costat un espai per a vianants i ciclistes.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  • Els últims cinc passadors del riu Ebre -fins a la construcció del nou pont- van ser Josep Rajadell, Josep Maria Girbes, Joaquim Olmos (fins el 2008), i els darrers, Josep Arques (transbordador La Cava) i Fermin Llambrich (transbordador Garriga, autoritzat l'any 1898). El de Josep Arques Castells, construït el 1981, va funcionar fins febrer de 2009 i el març de 2015 va ser adquirit per 3.500 Eur per l'Ajuntament de Deltebre que n'ha evitat així el desballestament.