Fandom

Ilercavònia

Propostes Roca a la conca del Siurana

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

L'informe Roca va fer una sèrie de propostes de reestructuració de municipis i comarques a la zona de la conca del Siurana.

Propostes Edit

Baix Camp Edit

Agregacions

Per no arribar a 250 h., es proposa la unió d'Arbolí a Alforja sota el nom d'Alforja i Arbolí.
« és el poble més proper i de pas obligat per accedir-hi des del Camp »

Conca de Barberà Edit

Agregacions

Per no arribar a 250 h., es proposa la unió de Vallclara i Vilanova de Prades, tots dos amb menys de 250 h., sota el nom de Vilanova i Vallclara, designant com a capital Vilanova pel seu major nombre d'habitants.
« Vallclara és lloc de pas obligat per anar a Vilanova des de la Conca. »

Priorat Edit

Incorporacions

Capafonts, la Febró i Prades.
« Pertanyen a l'Àrea Bàsica de Salut de Cornudella i a la zona escolar de secundària del Priorat. El canvi també obeeix a la major afinitat socioeconòmica i natural amb el Priorat que no pas amb el Baix Camp. Es donarà més cohesió administrativa a la zona de muntanya Prades-Montsant. »

Agregacions

Per no arribar a 250 h., es proposa la unió dels següents municipis a les poblacions assenyalades:
La Morera de Montsant a Cornudella de Montsant (Cornudella i Montsant). Capital: Cornudella.
« Cornudella és el poble més proper, centre de serveis bàsics i lloc de pas obligat per accedir al nucli de la Morera. »
Capafonts i la Febró a Prades (Muntanyes de Prades). Capital: Prades.
« és el lloc més proper i amb el qual formen una zona escolar de primària »
El Lloar i la Figuera al Molar (el Molar, el Lloar i la Figuera). Capital: el Molar.
« El Lloar forma zona escolar de primària amb el Molar. El Molar és lloc de pas obligat per accedir a la Figuera des del Camp. »
La Vilella Alta i la Vilella Baixa (les Vilelles). Capital: la Vilella Baixa.
« amb Ajuntament al nucli més poblat, la Vilella Baixa »
La Torre de Fontaubella i Pradell de la Teixeta (Pradell i la Torre). Capital: Pradell de la Teixeta.
« La seva unió sembla l'opció més assenyada, malgrat el seu enfrontament històric per una qüestió de límits ara ja resolta. La Torre només té continuïtat territorial, dins el Priorat, amb Pradell. »
Gratallops i Torroja del Priorat (Gratallops i Torroja). Capital: Gratallops.
« Gratallops és el poble més immediat a Torroja. »

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori