Fandom

Ilercavònia

Província eclesiàstica

2.240pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Províncies eclesiastiques de la Ilercavònia.svg

Províncies eclesiastiques de la Ilercavònia

Una província eclesiàstica és una unitat de govern religiós que existeix en certes esglésies cristianes. Consta d'una arxidiòcesi metropolitana i de cert nombre de diòcesis menors, conegudes com a seus sufragants. L'arquebisbe de la metròpoli és el metropolità de la província.

A l'Església Catòlica Romana, l'autoritat del metropolità sobre les diòcesis menors és molt limitada (per exemple, quan una diòcesi queda vacant, un metropolità catòlic romà pot nomenar un administrador temporal si el Col·legi de Consultors no pot triar a un dins del temps límit i si el papa no ha nomenat un administrador apostòlic).

En la Comunió Anglicana, l'església nacional és sovint considerada una "província" per si mateixa, sense importar si el que l'encapçala porta el títol d'arquebisbe. L'Església d'Anglaterra divideix a aquest país en dues províncies sota els arquebisbes de Canterbury i de York, i utilitza el terme de bisbe sufraguen-te no per als bisbes de diòcesi a les províncies, sinó per als bisbes auxiliars en cada diòcesi.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori