FANDOM

Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries és un grup de folklore de les Terres de l'Ebre, creat l'any 1992.

Malgrat que és conegut pel nom dels seus tres primers components, Quico el Célio (Artur Gaya), el Noi (Quique Pedret) i el Mut de Ferreries (Jordi Fusté), el grup l'integren 3 membres més: Jaume Matamoros (Josep Lanau), lo sinyor Bertomeu (Sergi Molina) i Vicent Ferrer (Quique Pellicer).

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts els va guardonar amb el Premi Nacional de Cultura l'any 2015, «per la seva tasca de recuperació i difusió del patrimoni musical popular i tradicional de la Catalunya sud, i com a representants d'una realitat dinàmica, inquieta i compromesa amb el territori».

« Són paisatges i colors, - són pobles, cases i pedres, - són històries i són anys, - són els hòmens i les dones. - Són sentiments, són amors... - Són de la terra de l'Ebre. »

—Fragment De la terra de l'Ebre DO; Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries.

Discografia Edit

  • Es cantava i es canta. Tram. Barcelona, 1994.
  • Si no fos. Tram. Barcelona, 1996.
  • Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries (llibre i CD). Ed. Columna-Tresmall, 1998. ISBN: 978-84-8300-498-2.
  • Tradicionàrius 94, 95, 96, 97, 98, 99, 00 i 01 (CD's col·lectius). Tram. Barcelona.
  • Rumba rumbeta. (Cançó d'enramada). Discmedi. 1997.
  • Mira bé el que et dic!. GMI Discmedi. Barcelona 1999.
  • El món s'acaba (A un món que no s'acaba). Principal d'Edicions. Barcelona, 1999.
  • Les Violines (La noia i lo rei del violí). GMI Discmedi. Barcelona, 2000.
  • Vinguen quan vulguen!. Discmedi-Blau. Barcelona, 2001.
  • Lo Misteri de Nadal. Discmedi-Blau. Barcelona, 2002.
  • No es pot viure!. Discmedi. Barcelona, 2004.
  • Lo llibre de música. Cossetània edicions, 2006. ISBN: 978-84-9791-204-4.
  • Oco!. Discmedi. Barcelona, 2008.
  • La batalla de la memòria. Banda sonora original de la pel.lícula. Discmedi. Barcelona, 2009.
  • La Taverna di Enrico. CD+DVD+Llibre. Cossetània / Discmedi. Valls-Barcelona 2011.
  • La Barraca. Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries + Pep Gimeno 'Botifarra'. Discmedi. Barcelona, 2011.
  • 20 Anys. Discmedi. Barcelona, 2013.
  • No tinc diners. Discmedi. Barcelona, 2017.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori