FANDOM

Ramon Foguet Domingo (Tortosa, c. 1834 – Barcelona, 29/10/1894)[1] va ser un advocat tortosí.[2]

Va estudir lleis a la Universitat de Barcelona doctorant-se a la Facultat de Dret de Madrid.[3] D'ideologia carlista, va inspirar el periòdic La Voz de la Patria i va ser Diputat Provincial. Va publicar una edició del Llibre de les Costums de Tortosa l'any 1877 i anys després Derecho Catalán – Instituciones civiles de Tortosa (editat el 1892) en defensa de la personalitat jurídica de Catalunya davant dels intents d'instauració, el 1888, d'un Codi Civil espanyol uniformitzador.

A la seua tasca s'hi afegia el també advocat José Foguet Marsal[4] que anys després publicava Código de las Costumbres escritas de Tortosa -a doble texto, traducido al castellano del más auténtico ejemplar catalán- (Imp. Querol; Tortosa, 1912).

Notes i referències Edit

  1. Habitualment se cita la data de 1896 però La Verdad de 02/11/1894 recull la notícia de la seua mort.
  2. Fill de Rosa Foguet (†1883; La Verdad de 18/3/1883) va casar-se amb Josefa Millet (†el Masnou; El Orden de 3/3/1889). El seu fill Ramon Foguet i Millet va morir a Barcelona el 1890 (Correo de Tortosa de 28/4/1890).
  3. Concilios de Toledo, Cortes Antiguas y Cortes Modernas...; Discurso leído por D. Ramón Foguet y Domingo (Imp. José M. Ducazcal; Madrid 1865).
  4. Fotografia de José Foguet M. publicada a Mundo gráfico de 28/11/1917 (vegeu la pàg. 8).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori