FANDOM

Ramon Miravall i Dolç (Roquetes, 1/08/1940) és un historiador.

Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Cap al 1960 entra a Ràdio Tortosa i després treballa a la banca (Banca Catalana). Tot i no haver anat mai a cap llista electoral el 1981 va ser nomenat cap dels Serveis Territorials del Departament de Cultura[1] de la Generalitat de Catalunya a Tortosa, amb seu al Palau Oliver de Boteller, i amb competències sobre tres comarques: el Baix Ebre, el Montsià i la Terra Alta. Va ocupar el càrrec fins a la seua substitució per Josep-Sebastià Cid l'any 2001.

És autor d'una extensa bibliografia: Tortosa, ciutat de castells i llegendes, Les torres de la regió marítima de l'Ebre, Tortosa. Guia general (1983), Entorn a Tortosa napoleònica (1985), Madina Turtuxa: introducció a la Tortosa islàmica, Epigrafia medieval i renaixentista del claustre de la Seu de Tortosa, Corpus epigràfic dertonse,[2] Els gremis de Tortosa (2016), Episcologi Dertosense. Introducció a la historia de la societat i de l'Església de Tortosa. etc.

Notes i referències Edit

  1. DOGC núm. 144 de 22/07/1981.
  2. Ed. Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, XII/2003. Imp. Gestió Digital SL. ISBN: 84-393-6315-X.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori