FANDOM

Ramon Noé Hierro (Barcelona, 01/08/1923 - 07/8/2007) va ser un dibuixant i pintor.

D'arrels tortosines (el 1926 va anar a viure a la capital de l'Ebre) va rebre els primers lliçons artístiques del pintor tortosí Agustí Baiges. Va estudiar, posteriorment, a l'Escola d'Arts i Oficis de Barcelona amb el mestre Pallarès, amic de Pablo Picasso. També va estudiar a l'Escola d'Arts de Saragossa. Més tard va completar els seus estudis a Madrid, a l'Escola Nacional de Ceràmica de la Moncloa, a l'Escola de Gravat i a l'Acadèmia de San Fernando. Gran dibuixant va pintar temes de circ -era un entusiasta d'aquest món- i d'animals. El 1947 s'integrà com a professor de dibuix al natural a l'Escola Massana de Barcelona on hi va impartir classes fins la seua jubilació.

Més tard, es va afincar a Sabadell, on va realitzar diverses exposicions,[1]principalment sobre temes urbans. Noé va cultivar el gravat, la ceràmica i, primordialment, el pastel, en el qual se'l considera un mestre de primera magnitud. Va participar en el llibre Apunts de Sabadell.

El Museu Etnològic de Barcelona conserva una important col·lecció de dibuixos seus. També hi ha obra seua al Museu de Tortosa[2] i al Museu d'Art Modern de Tarragona.[3]

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. El juny de 1962 va exposar temes de circ, conjuntament amb Pilar Leita i Joan Soler-Jové, en una col·lectiva anomenada 'Salón del Circo' a la Galeria Minorica, de Palma de Mallorca.
  2. Aquarel·les sobre paper: Camí (Medalla Casanova, 1949); Gris al Port (Medalla Casanova, 1950); Llac de Buda (Medalla Casanova, 1952).
  3. Aquarel·la (-Marina: barques de pesca al port-; 65 x 50cm; 1974, adquirit el 1976).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori