FANDOM

Ramon Vergés Pauli

Ramon Vergés i Paulí

Ramon Vergés i Paulí (Tortosa, 23/06/1874[1] - Illa de Mar, 7/08/1938) va ser un periodista i escriptor.

Biografia Edit

Fill de Ramon Vergés Freixa i de Maria Cinta Paulí Galceran estudià al Col·legi Sant Lluís Gonzaga de Tortosa del que va ser alumne a partir del curs 1887-1888. Va casar-se amb Rosa Vericat i Sabater i treballà com a responsable de Mutua General de Seguros i com a administrador de l'Escorxador municipal. El 1890 publicava el primer article a El Correo de Tortosa. Fundà el setmanari La Libertad (1908) que dirigí durant més de cinc anys usant el pseudònim Vinicio i col·laborà en moltes altres publicacions.

És autor dels diferents volums que porten per títol Espurnes de la Llar. Costums i tradicions tortosines, de singular interès per a la historiografia local. El darrer volum, el VI, va ser imprès l'any 1934 per la impremta de l'Heraldo de Tortosa.

Un carrer de Tortosa porta el seu nom al barri del Temple. Les seves despulles reposen al cementiri de Sant Llàtzer de la capital del Baix Ebre.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Correo de Tortosa núm. 4.980 de 16/01/1935.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori