Fandom

Ilercavònia

Regs i Força de l'Ebre

2.240pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Regs i Força de l'Ebre SA (en anglès: Ebro Irrigation and Power Company Ltd; en castellà: Riegos y Fuerza del Ebro) va ser una societat, filial de Barcelona Traction, Light and Power Company Limited, coneguda popularment com La Canadenca (o La Canadiense, en castellà).

La companyia va ser creada a Barcelona, el 14 de desembre de 1911, amb un capital de dos milions de dòlars i l'any 1952 el seus actius van ser adquirits per Fuerzas Eléctricas de Cataluña SA (FECSA).

L'empresa va ser l'origen de la històrica vaga de La Canadenca (febrer-març del 1919), la qual va constituí tota una fita en el moviment obrer català. El conflicte va començar a finals de gener de 1919 quan l'empresa Riegos y Fuerza del Ebro, va introduir canvis en les condicions de treball del personal de facturació, fet que suposava una disminució dels seus sous.

Entre les instal·lacions de la companyia a les Terres de l'Ebre hi va haver la fàbrica de "fluido eléctrico" que va construir-se a Tortosa entre 1912 i 1913[1] (actual plaça Corts Catalanes; el Temple). Aquell mateix any -el 1913- l'empresa adquiria la fàbrica Mangrané i Cia instal·lada als Molins del Comte, a Jesús.[2]

Anys després va ser inaugurada el 4 de febrer de 1930 la nova central tèrmica situada vora del parc municipal de Tortosa (Correo de Tortosa de 5/02/1930).

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Vegeu El Restaurador de de 2/01/1913, de 15/01/1913 –xemeneia de 36 metres-; de 31/01/1913, etc.
  2. El Restaurador de 6/2/1913.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori