FANDOM

El riu de Siurana és un curs d'aigua de les comarques del Baix Camp, Priorat i Ribera d'Ebre. És afluent de l'Ebre per l'esquerra.

Naix als vessants meridionals de les muntanyes de Prades, dins el terme de la Febró; entra al Priorat pel de Cornudella de Montsant, on s'encaixa sota la cinglera de Siurana, que li dóna nom, i on rep per la dreta la riera d'Argentera; en aquest indret ha estat bastit modernament el pantà de Siurana. Travessa els termes de la Morera de Montsant, Poboleda, Torroja del Priorat i Gratallops, sempre encaixat en les llicorelles paleozoiques, rep per l'esquerra el riu de Cortiella, fa de partió entre Gratallops i Falset i Bellmunt del Priorat i rep per la dreta el seu afluent més important, el riu de Montsant (que naix també a les muntanyes de Prades i corre en gran part paral·lelament a banda i banda del massís de Montsant). Fa de termenal entre el Molar i el Masroig i entra al terme de Garcia (Ribera d'Ebre), on rep per l'esquerra la riera dels Guiamets, procedent de les muntanyes de l'Argentera i de Llaberia, al baix Priorat, i on desemboca al seu col·lector després de recórrer uns 50 km.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori