FANDOM

Tartus o Tartous és una ciutat costanera de Síria que compta amb el segon port del país, després de Lattaquié. És la capital de la governació del mateix nom, la governació de Tartus. La ciutat està situada a 160 quilòmetres al nord-oest de la capital, Damasc i a 30 quilòmetres al nord de la frontera amb el Líban. Els sirians la consideren com una estació balneària.

Durant la Guerra Freda l'armada de la Unió Soviètica va instal·lar-se al seu port que acull l'única base militar rusa a l'estranger.

L'any 2006 Tartous va agermanar-se amb la ciutat de Tortosa.

Història Edit

Tartus va ser fundada pels fenicis, que ja eren amos de l'illa d'Arwad, molt propera, però menys accessible. La ciutat va passar després a mans dels grecs, dels romans, dels àrabs (638) i dels croats (1099 i 1102). Els mamelucs l’ocuparen l’agost de 1291.

A l'antiguitat, la ciutat rebia el nom d'Antarados i durant les croades va rebre el nom de Tortosa de Síria.

A la Biblioteca del Monestir de l'Escorial existeixen unes miniatures del s. XIII (Cantiga de Santa María número 165) amb escenes militars de la que era anomenada Tortosa d'Ultramar.

Monuments i llocs d'interès Edit

  • Catedral romànica de nostra senyora de Tortosa.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori