Fandom

Ilercavònia

Tivissa

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share
Tivissa
Escut de Tivissa
(En detall)
Localització

Tivissa (Comarques centrals dels Països Catalans)
Tivissa
Tivissa

Dades
Tivissa
Tivissa
Estat
• Autonomia
• Província
• Vegueria
• Comarca
• Partit judicial
Espanya
Catalunya
Tarragona
Terres de l'Ebre
Ribera d'Ebre
Falset
Gentilici Tivissà, tivissana
Superfície (km²) 209,4
Altitud 309 m
Població (hab.) (2016)
  • Densitat
1.684
8,04 hab/km²
Coordenades 41.0395663° N, 0.7331267° E
Sistema polític
Entitats de població

4
Darmós
la Serra d'Almos
Llaberia

Tivissa és una vila i municipi de la comarca de la Ribera d'Ebre, situat a la part oriental de la comarca, al límit amb el Baix Camp, el Priorat i el Baix Ebre.

El terme municipal és un dels més extensos de la demarcació de Tarragona (209,4 km2), juntament amb el de Tortosa. A més a més del nucli de Tivissa, inclou els pobles de Darmós, Llaberia i la EMD de la Serra d'Almos sumant una població de més de 1.600 persones (1815 l'any 2009 i 1.841 hab. l'any 2008).

Entre el seu patrimoni històric destaquen les ruïnes del poblat ibèric del Castellet de Banyoles, un dels més importants de Catalunya, declarat Monument Historicoartístic l'any 1978.

Monuments Edit

A més a més del poblat ibèric del Castellet de Banyoles destaquen els edificis[1] següents:

Llocs d'interès Edit

  • Centre d'Interpretació Els Ibers. Centre d'interpretació de titularitat municipal obert el 1996 amb plafons explicatius, maquetes i reproduccions d'objectes arqueològics.
  • Museu del Tranport a Bast-Benvinguda Riba i Pallejà. Situat a Llaberia és de titularitat privada i va ser creat el 1960.

Curiositats Edit

La localitat acull un dels quatre radars del Servei Meteorològic de Catalunya. Instal·lat a la serra de Llaberia, a 975 m sobre el nivell del mar, va ser inaugurat el 4 de setembre de 2008.

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. Guia d'arquitectura de la Demarcació de l'Ebre; Antoni López i Daufí; pàg. 18-19; Ed. COAC-Demarcació de l'Ebre; Imp. Sistemes Comunicació Gràfica; ISBN: 84-88258-62-3.
  2. El DOGC núm. 6.640, de 10/06/2014, recull la Resolució CLT/1273/2014, de 12 de maig, per la qual s'incoa expedient de declaració de bé cultural d'interès nacional, en la categoria de monument històric, a favor de l'església de Sant Jaume, a Tivissa, i de delimitació del seu entorn de protecció.

Enllaços externs Edit

Emblema de l'Ajuntament de Tivissa.svg

Antic emblema turístic

editar Municipis de la Ribera d'Ebre

Ascó | Benissanet | Flix | Garcia | Ginestar | Miravet | Móra d'Ebre | Móra la Nova | la Palma d'Ebre | Rasquera | Riba-roja d'Ebre | Tivissa | la Torre de l'Espanyol | Vinebre

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori