Fandom

Ilercavònia

Universitat Internacional de Catalunya

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

La Universitat Internacional de Catalunya (UIC) és una institució privada creada l'any 1997. Actualment la UIC imparteix estudis en els seus dos campus, situats a Barcelona (Sarrià-Sant Gervasi) i Sant Cugat del Vallès (planta baixa de l'Hospital General de Catalunya).

L'any 1998-1999 però va obrir l'Escola Universitària de Ciències Experimentals i Tecnològiques (EUCET) a les antigues oficines de l'empresa Fabra a Tortosa (carrer Nova Estació s/n).[1] En aquestes instal·lacions aquesta universitat privada va oferir tres enginyeries tècniques agrícoles: Indústries Agràries i Alimentàries; Hortofructicultura i Jardineria i Explotacions Agropecuàries.

El juliol de l'any 2000 l'Ajuntament de Tortosa, sota l'alcaldia de Joan Sabaté, va comprar les instal·lacions per 1,5 milions d'EUR, a la Fundació privada Duran i Martí que no podia afrontar els pagaments contrets. Per elles l'Ajuntament fixava un lloguer de 30.000 EUR anuals que la Universitat l'any 2002 no havia pagat encara.[2] Finalment el setembre de l'any 2003 la premsa se feia ressó que la UIC no tenia alumnes de primer curs a cap de les tres carreres universitàries.

L'estiu del 2005 posava fi a la presència d'aquesta Universitat a Tortosa.[3]

Notes i referències Edit

  1. La parcel·la ocupa una superfície de 11.300 metres quadrats i l'any 2010 van iniciar-se les obres de rehabilitació de les instal·lacions per a convertir-les en un viver d'empreses.
  2. Diari El Punt de 18 de juliol de 2002.
  3. La Veu de l'Ebre, 24/09/2004.

Enllaços externs Edit

Vegeu també Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori