Fandom

Ilercavònia

Universitat Rovira i Virgili

2.254pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

La Universitat Rovira i Virgili (URV) és la universitat pública de la demarcació de Tarragona. Com a institució d'ensenyament superior té centres a Tarragona, Reus, Vila-seca, Tortosa i el Vendrell, i té com a objectius prioritaris la docència i la recerca.

Història Edit

L'any 1991 el Parlament de Catalunya crea la Universitat Rovira i Virgili, a partir dels centres universitaris existents a Reus i Tarragona, depenents de la Universitat de Barcelona. De llavors ençà la Universitat ha anat augmentant els estudis ofertats amb la creació de nous campus com els de Sescelades (Sant Pere i Sant Pau) i Catalunya, a Tarragona, el de Bellissens, a Reus, o el de les Terres de l'Ebre a Tortosa.

És interessant anotar que l'any 2010 la Universitat va formalitzar la compra dels terrenys on se troba el poblat ibèric de Tivenys convertint-lo en un espai de recerca, de formació i d'investigació per als estudiants i especialistes en arqueologia.

El Campus de les Terres de l'Ebre Edit

Breu ressenya sobre notícies d'estudis universitaris a Tortosa:
Data Ressenya
Curs 1983-1984 Comencen les classes de l'Escola Universitària d'Infermeria Verge de la Cinta (adscrita a la Universitat de Barcelona)
Curs 1997-1998 Escola universitària de Ciències Empresarials Dr. Manyà (antic col·legi Betània, propietat de la Generalitat de Catalunya). L'abril de 2002 s'aprova el nou nom del centre: Centre Universitari Doctor Manyà.
Curs 2002-2003 Primer curs dels estudis de Turisme (fins el curs acadèmic 2008-2009).
2005-2006 Creació dels campus de les Terres de l'Ebre de la URV. Els dos centres existents queden integrats a la Universitat.
Curs 2008-2009 Per darrer cop s'imparteixen les diplomatures d'Infermeria, Ciències Empresarials, Mestre -especialitat en educació infantil- i Turisme.
Curs 2009-2010 Adaptació dels estudis a l'Espai Europeu d'Educació Superior (Graus d'Administració i Direcció d'Empreses, d'Educació Infantil, d'Educació Primària i d'Infermeria) / setembre de 2009; Inici de les obres del nou edifici del campus al parc de la Fira, a Remolins (2 d'octubre de 2009; acte de col·locació de la primera pedra) amb previsions d'entrar en funcionament l'any 2011-2012.
Curs 2011-2012 Setembre de 2011; estrena del nou edifici del campus de l'Ebre al parc de la Fira.

Vegeu també Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori