Fandom

Ilercavònia

Vallivana

2.247pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Vallivana és un llogaret del municipi de Morella. S'hi troba el santuari de la Mare de Déu de Vallivana, patrona de Morella.

Vallivana està situada 24 km al sud-est de Morella, a l'extrem oriental de la dena de Coll i Moll. Es troba tot just al costat de la carretera que va de Vinaròs a Morella.

L'església és d'una sola nau, amb creuer i quatre altars laterals, a més de l'altar major, darrere del qual hi ha el cambril. La imatge és petita, de terra cuita, probablement del segle XIV. El santuari actual correspon a una construcció de la primera meitat del s. XVIII però ja al segle XV hi havia una capella per a allotjar-hi la imatge de la Mare de Déu. Adossat a l'església hi ha l'hostatgeria, un gran edifici gòtic del s. XV.

L'expansió de la devoció a la Mare de Déu de Vallivana, i l'inici de les festes que li són dedicades, tenen l'origen en un vot de la ciutat de Morella amb motiu de la pesta del 1672. Cada sis anys la imatge és traslladada a peu a Morella, on se celebren les festes del Sexenni.

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori