FANDOM

Victòria Almuni i Balada (la Sénia, 1962) és una investigadora, especialitzada en temes històrics i arquitectònics de les Terres de l'Ebre i del nord del País Valencià.

Doctora en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona, la seua recerca s'ha centrat en l'estudi de diversos monuments i edificis rellevants de les comarques compreses a la diòcesi de Tortosa, com és el cas de la catedral de Tortosa. Ha estat professora d'institut i és professora associada del Departament d'Història i Història de l'Art de la Universitat Rovira i Virgili (Didàctica de les ciències socials).

Des de l'anomenada Comissió Cívica de Patrimoni de les Terres de l'Ebre va mostrar-se partidària de què no s'enderroquessin els edificis que fins l’agost de 2015 amagaven la Seu tortosina.

Publicacions Edit

  • L'obra de la Seu de Tortosa (1345-1441). Cooperativa Gràfica Dertosense, 1991. ISBN: 84-86302-19-6.
  • La Catedral de Tortosa als segles del gòtic. En 2 volums; Onada Edicions. ISBN 84-9779-556-3.

Obres col·lectives: Edit

  • La Catedral de Tortosa. Guia històrica i descriptiva. Amb Josep Lluís i Ginovart (arquitecte). Ed. Capítol Catedral de Tortosa-Bisbat de Tortosa. Impremta Querol SL, 2000. ISBN 84-699-0400-9.
  • La Sénia. Història i territori (Onada Edicions, 2007).
  • La Sénia. Societat i economia (Onada Edicions, 2009).
  • Ulldecona. Història i territori (Onada Edicions, 2009; ISBN 978-84-96623-54-5).
  • Els annals del monestir i convent de Benifassà de Joan Miquel Gisbert. Amb Maria Pilar Aparicio Aznar. (Onada Edicions, 2010).

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori