FANDOM

Vinallop
Localització

Vinallop (Terme municipal de Tortosa)
Vinallop
Vinallop

Dades estadístiques
Municipi Tortosa
Altitud n/d
Coordenades 40.7757336° N, 0.5118784° E

Vinallop és un nucli de població adscrit al municipi de Tortosa, a la comarca del Baix Ebre i compta amb poc més de 360 habitants entre els seus dos nuclis i disseminats.

Està situat al sud de la ciutat, a la dreta de l'Ebre, on es bifurquen les carreteres de Tortosa a Ulldecona (T-331) i de Tortosa a Amposta (C-12).

Malgrat que existeixen indicis de poblament des d'èpoques molt antigues (Neolític), la formació com a nucli habitat respon a l'intent d'establir una gran estació de tren a la zona durant la dècada del 1860. Avui resta abandonada l'estació de Mianes de l'antiga línia Barcelona-València.

El jaciment arqueològic més conegut de Vinallop és el Pla de les Sitges, de cronologia incerta. Es tracta d'un extens camp de sitges obertes a la roca que probablement servien per guardar grans o d'altres aliments. Cal recordar a més a més que el maig del 1984 es va localitzar al sector de Mianes una inscripció funerària romana (vegeu l'article Dertosa).

Patrimonialment Vinallop a més a més conserva les restes de la Torre de Mingana o de Vilaseca (al nord) així com unes trinxeres que l'exèrcit franquista feu servir per a fustigar l'accés a la ciutat de Tortosa pel marge esquerre entre 1938 i 1939.

La localitat acull una pista poliesportiva coberta, un club de tir, i des de març de 2011 l'Àrea ciclista.

Vegeu també Edit

Bibliografia disponible Edit

Enllaços externs Edit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori