FANDOM

La Yutera del Ebro, societat anònima, va ser una empresa tèxtil[1] basada en la fibra del jute. Va ser creada a Tortosa l'any 1935 i era propietat de Joan Mangrané i Adell.[2] La fàbrica estava situada vora la via del ferrocarril, a la Raval de Falcó.

Els bombardejos sobre Tortosa durant la Guerra Civil Espanyola van aturar temporalment la seua activitat. Segons sembla almenys una bomba va caure en les seues instal·lacions tot i que no va arribar a explotar. No obstant l'estiu del 1937 s'hi va declarar un incendi.[3]

Vegeu també Edit

Notes i referències Edit

  1. En el sector tèxtil existia també a Tortosa la fàbrica de gèneres de punt de Saturnino Sanz Martorell (Tortosa, 1871 - 30/12/1943). Estava emplaçada al barri del Temple, al carrer marquès de Bellet, fins que va traslladar-se al carrer Major de Ferreries el 1929 (El Pueblo de 26/01/1929 i Heraldo de Tortosa de 01/07/1929).
  2. Heraldo de Tortosa i Correo de Tortosa de 23/05/1935.
  3. Lluita de 19/8/1937.

Bibliografia disponible:

  • Biografia d'una història laboral compartida: 1935-1975. Indústria, filatura i teixits. Yutera de l'Ebre, Patins, l'Arde i Promotora Industrial Tortosina. Faustino Forés Codorniu, 2008. Impremta Querol. DL: 2159-2008.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori